Pagina's

Thursday, June 10, 2010

Verkiezingsgekte

Zoals veel inwoners van Nederland ben ik gaan slapen met het idee dat PvdA en VVD gelijk stonden. Na een vreselijk spannende avond (het was nog spannender dat NL in de WK finale!) werd ik vroeg wakker, want ik wilde natuurlijk weten wie er gewonnen had. Met 1 zetel verschil is dat nu de VVD, maar ik hoop van harte dat PvdA en VVD nog gelijk komen te staan. De definitieve uitslag wordt echter pas dinsdag bekent gemaakt. Ik ben bang dat die hoop nergens op gebaseerd is. De mensen in Nederland zijn gek! Vol afgrijzen las ik net de reacties op het artikel "Welke coalitie wilt u?" van de NOS. De meeste mensen willen een coalitie van VVD+PVV+CDA. Met als verschillende redenen, voor een zo sociaal mogelijke coalitie... Beste coalitie voor een progressief nederland!... Een zege voor Nederland!
Weten mensen niet meer wat links en rechts is? Hoe kun je deze coalitie sociaal noemen? Wilders heeft zijn enige sociale punt al laten vallen. Zijn breekpunt zoals hij dat gisteravond nog noemde, de AOW blijft 65, wil hij zo laten vallen om te kunnen regeren! Deze coalitie is niet goed voor Nederland, zoals zo vele roepen! Niemand kan dan meer een huis huren en waar moet het heen met de zorg?
Ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen. Raar dat iedereen nu roept dat men niet om de PVV heen kan. Toen de SP 25 zetels haalde kon men dat toch ook?

Om deze post niet te somber te maken even een vrolijk liedje, met een goeie tip, smile!

2 comments:

Badger & Bird said...

Jup nienk, we zijn de lul lijkt het wel. Ik hoop alleen dat de VVD ruzie blijft zoeken met zowel PVV als PvdA, al lijkt de kans me klein. Dan kunnen we nog CDA-PVDA-SP-[GL/D66] krijgen.

Maar het lijkt me sterk. Mag ik met jou en Nel mee emigreren?

Nisse said...

Het is verschrikkelijk!!!!
Ik snap dus echt niet hoe ze het gedaan hebben!
Waar halen ze al die stemmen vandaan?

Dus naar welk land wil je heen?