Pagina's

Tuesday, January 19, 2010

Daar gaat 'ie dan

Het is al zo lang geleden dat ik een blog heb aangemaakt (bij punt.nl) dat ik het nu wel eens tijd vond worden om er iets mee te doen. Bij punt.nl kon ik het uiterlijk van mijn blog niet naar mijn zin veranderen dus nu heb ik deze aangemaakt :)! Ik zal proberen regelmatig blogs te uploaden en heel veel foto's te plaatsen. Ohja nog een dingetje over de naam...dat is een liedje van Nick Drake, een van de beste singer/songwriters, die helaas veel te jong is overleden. Maar het staat ook voor het noorder licht, waarschijnlijk een van de mooiste dingen op aarde. Al kan ik dat niet met zekerheid zeggen omdat ik het nog nooit zelf heb gezien. Ooit, als ik genoeg geld heb verzameld, ga ik naar Noorwegen en zal ik hopelijk het noorder licht zien. Noorwegen heeft altijd al enorm tot mijn verbeelding gesproken. Ik kan me nog goed herinneren dat ik voor de televsie zat en helemaal onder de indruk was van de fjorden. Ook las en keek ik graag David de Kabouter, waar regelmatig werd verwezen naar Scandinavië. Misschien dat mijn link met Noorwegen wel door is gegeven via mijn voorouders, mijn overgrootvader was Noors (of half Noors?) en heette Aadahl. Waar hij precies vandaan kwam en of hij daar geboren is weet ik niet. Zeker is wel dat mijn voorouders (van een kant) uit Noorwegen kwamen :)!

No comments: