Pagina's

Wednesday, January 20, 2010

Sneeuw!

Helaas is alles buiten nu een vieze, natte, grauwe prut aan het worden. Maar we hebben deze winter al twee prachtige sneeuwweken gehad! Van 2 t/m 9 januari zat ik met mam in een huisje in Norg. Dat was precies in de mooiste sneeuwweek, meer geluk hadden we niet kunnen hebben. Het was alsof we op wintersport in eigen land waren. De bossen deden vaak denken aan plaatjes van Rien Poortvliet, met prachtig strijklicht dat de sneeuw in verschillende kleuren deed doen oplichten. Als er dan nog wat reeën door het beeld sprongen was het sprookje helemaal af. Ik had waarschijnlijk niet raar opgekeken als we tijdens een van de vele wandelingen David de Kabouter waren tegen gekomen.






De een na laatste dag van onze vakantie was wel de mooiste! 's Ochtends was het erg mistig, waardoor alles er mysterieus uit zag. De mist had ervoor gezorgd dat zelfs de kleinste takjes wit waren, dus ik heb mijn fototoestel niet meer losgelaten die dag. Na al die winters zonder sneeuw (nouja, soms een mini beetje) is dit wel een enorme verwenning voor een sneeuwfanaat als ik. Ik hoop dat we nog hopen en hopen sneeuw krijgen! Eerst mag het wel even flink vriezen, want ik wil ook wel eens op natuurijs schaatsen. Dat de sneeuw lastig kan zijn is waar, maar daar kan ik me eerlijk gezegd niet druk over maken. Ik zit stiekem te gniffelen als ik alle mensen zo boos zie reageren of uren in de file zie staan. I kan er niks aan doen, maar ik vind het heerlijk als alles ontregeld is. Dan kun je wel zeggen, wacht maar tot jezelf een paar uur vetraging hebt met de trein. Maar zelfs dat maakt mij niet veel uit, als er sneeuw ligt ben ik altijd vrolijk! Kijk nou toch wacht schitterend...












No comments: