Pagina's

Friday, November 26, 2010

Top 2000

Something for the dutchies again!

Elk jaar begint het december-gevoel weer in november. Als we weer mogen stemmen voor de Top 2000! Het uitzoeken van de beste 10 en nu zelfs 15 nummers, kost mij meestal wel een uur, als het niet langer is. Maar al zoekende krijg je weer dat gezellige, spannende gevoel, want het is (bijna) winter, de feestdagen staan te wachten en natuurlijk de Top 2000 op radio en TV! Daar kan ik mij elk jaar weer op verheugen. het wachten tot jouw platen voorbij komen en het kijken naar de Top 2000 quiz. Mijn lijst voor dit jaar is:


Beatles - Norwegian wood (1965)

Kinks - Sunny afternoon (1966)

Boudewijn de Groot - Picknick (1967)

Who - Baba O'Riley (1971)

Crosby, Stills, Nash & Young - Almost cut my hair (1971)

Yes - Roundabout (1972)

Steely Dan - Do it again (1972)

J.J. Cale - After midnight (1972)

Creedence Clearwater Revival - I heard it through the grapevine (1973)

Electric Light Orchestra - Evil woman (1975)

Bob Dylan - Hurricane (1975)

Neil Young - Like a hurricane (1977)

Cure - Close to me (1985)

Talking Heads - Slippery people (1985)

Pearl Jam - Just breathe (2009)
En de vrije keuzes:


Vashti Bunyan - Train Song

Leonard Cohen - The Avalanche

Jeff Buckley - So Real

Nick Drake - Northern Sky

Brian Eno - This

5 comments:

Nisse said...

Nienk! Je bent goed bezig met bloggen!!! Ik mag dat wel;)

en uiteraard: goede muzieksmaak:)

Nienke said...

Jaja, gisteren zelfs 2 posts op één dag ;-) Wat schattig, op al mijn posts staat een comment van jou :) Maarja veel meer volgers heb ik ook niet >.< :P
Het is trouwens sticky Toffee cake, geen koffie ;-) maar dat zal ook wel lekker zijn, jum.
Ja het is hier nog steeds winter fairyland :D zo mooi! Jammer dat bij jullie alles weg is :-(

Stas said...

Hey hallo! Je hebt nog op z'n minst één andere volger dan Nel!
Alleen ik comment niet. Daar heb k Nel voor ;)

en wordpress kan geen blogs volgen...teminste niet "officieel";)

Trijneke said...

Jaaa, ik volg je ook :), en wat veel blogs de laatste dagen, leuk hoor. Je maakt echt mooie dingen, dat herfstlichtje is ook super :). Wat een leuke ideeën. Wat betreft de top 2000, leuke nummers :)! Ik heb op de valreep ook nog een lijstje ingestuurd. Wij zijn ook trouwe volgers van de top, dat hoort inderdaad echt bij de winter :)!

Nienke said...

Leuk dat je ook zo vaak mijn blog leest :)! Dankje ^^ ik ga nog meer van die lichtjes maken, met andere blaadjes. Hehe ja, ik heb denk ik bijna 2 uur achter de PC gezeten om mijn lijst samen te stellen, ik was geloof ik om 10 voor 12 klaar, dus nog net op tijd ;)Ben ook benieuwd naar jouw lijst! Eagles staan nu dus op een, ook wel eens leuk :D